recenzije

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

Sodom

Out of the Frontline Trench

hudic

Ne Ergo Dimittas

warkings

Reborn

gaerea

Unsettling Whispers

Challenger

Turned to Dust

Voidsphere

To Call / To Speak

Rammstein

Untitled

Fvneral Fvkk

Carnal Confessions

Korn

Nothing

Malorshiga

Kvlt ov Vitis et Olea

Vitriol

To Bathe From The Throat Of Cowardice

Mgła

Age Of Excuse

banner
banner

reportaža

11. 7. 2014  Sove, švic in medica: Kvelertak v Ljubljani  (7. 7. 2014, Gala Hala Ljubljana Metelkova)
Kvelertak nam ne pustijo dihati.

Vroč poletni ponedeljkov večer so Kvelertak v dvorani Gala Hale privedli do vrelišča. Norvežani, ki so v Sloveniji nastopili prvič, povzročajo s svojim izjemno dostopnim in nalezljivim pristopom do ekstremnega metala pravo evforijo med občinstvom. Njihova glasba je pastiš različnih žanrov, od black metala prek rock’n’rolla do punka. Skupina ne izstopa iz žanrskih konvencij, a svojo crossover godbo podaja zelo prepričljivo. Na norveški metalski sceni tako početje sicer ni nekaj novega. Že pred leti so nekaj podobnega, a v bolj morbidni in obskurni maniri počeli Khold, v zadnjem času pa Djerv. Vzporednice lahko potegnemo z zadnjimi izdajami Satyricon, spomnimo pa se tudi na staroste Darkthrone in njihov s crustom in punkom prežet darkerski heavy metal. Vseeno lahko rečemo, da so Kvelertak našli svoj lasten zvok in trenutno smo priča njihovemu hitremu in strmemu vzponu na mednarodnem glasbenem prizorišču.

Koncert je otvorila domača zasedba The Hoax Program. Ajdovci so se kalili v raznih lokalnih zasedbah, kot sta Iamdisease in Low Punch, zdaj pa nažigajo HC, oplemeniten s prvinami heavy metala, rock’n’rolla in stonerja. Dvorana se je med njihovim koncertom dodobra napolnila. Lepo je videti, da lahko tudi lokalni bend vzbudi dovolj zanimanja publike, ki mrzlično pričakuje nastop glavne atrakcije večera.

Ob prvih taktih norveške šesterice se z odra skozi rahlo dimno zaveso zasvetijo sovje oči.  Pred občinstvo impozantno stopi frontman Erlend Hjelvik z značilno masko v podobi sove, bend pa  udari brezkompromisno in neutrudno. S spevnostjo in neposrednostjo takoj spravijo v gibanje celo dvorano. Kitarski trojec in ritem sekcija nastopijo dinamično in intenzivno, s polno mero haeadbangerskih riffov in groovov. Občasno jih zanese tudi v kak hitrejši tremolo riff, podprt z blast beatom.

Kvelertak nam ne pustijo dihati. Brez premora prehajajo iz komada v komad. Pavze in nagovori, polni klišejev in puhlic, so povsem nepotrebni. Skupina in občinstvo se raje prepustita glasbi ter dihata in švicata v en glas. Hjelvik je vkopan v ospredju, z nogo se naslanja na monitor in drži tesen stik s publiko. Ta postaja vedno bolj divja. Mladenke skačejo z odra v naročje mladeničev v novih Kvelertak majicah. Vročina narašča. Roke so v zraku in druščina pod odrom prepeva norveške refrene. Vzdušje se stopnjuje.

V približno osemdesetih minutah Kvelertak skoraj v celoti odigrajo svoj samonaslovljeni prvenec in večino materiala z drugega albuma Meir (2013), ki je lani prejel prestižno norveško nagrado Spelleman v kategoriji za najboljši metal album leta. A več kot medijska nagrada bendu najbrž pomeni neposreden odziv publike, sploh če je takšen, kot so ga doživeli v Ljubljani. Ko se je skupina po kratkem premoru vrnila na oder in odigrala še dodatek, je norenje doseglo vrhunec. Na koncu je poslušalstvo preplavilo še razgret in s švicom prepojen oder. Zaključni takti so tako izzveneli ob vseobsegajoči noriji, ko nas je na odru stalo in poplesavalo skoraj več kot pod njim. Prijetno doživetje.

 

twitter facebook