recenzije

Benighted

Dogs Always Bite Harder Than Their Master

Cryptopsy

The Book Of Suffering - Tome II

Aborted

Terrorvision

Embassy 516

Correlation

Kevlar Bikini

Rants, Riffage, and Rousing Rhythms

Zlobnik

Zlobnik

Nightbearer

Stories From Beyond (EP)

Carnation

Chapel Of Abhorrence

Grob

Metanoia

Immortal

Northern Chaos Gods

Dalstroy

Bite the Spirit

The Canyon Observer

NØLL

Within Destruction

D E A T H W I S H

AmenRa

VI

Carpenter Brut

Leather Teeth

Watain

Trident Wolf Eclipse

Vasko Atanasoski

Pazi kuče

The Stone

Teatar Apsurda

banner
banner

reportaža

18. 9. 2018  Reportaža: Abbath hunts!  (9. 9. 2018, Kino Šiška Ljubljana)
Grim!

Preden bo izdal svoj drugi studijski album, se je Abbath odločil zaključiti turnejski ciklus, s katerim promovira samonaslovljeni prvenec, z nekaj izbranimi klubskimi koncerti. V sklopu te ''mini'' turneje, se je Abbath s svojim bendom dober teden dni nazaj ustavil tudi v Kinu Šiška.

Lepa nedelja je ravno nalašč za black metal koncert, še posebej za nastop benda, ki je svoje black metal kreacije posvetil zimi, snegu, temi, mrazu. Ali pa je lepa nedelja tudi razlog za to, da koncert ni bil prav pretirano obiskan, ne vemo, jasno pa je, da je kljub manjšemu številu ljudi, koncert izpadel vrhunsko, v marsikaterem pogledu pa verjetno tudi bolj intimno.

Koncert so odprli ponovno aktivni štajerski black metalci Kholn, ki imenu primerno prihajajo iz Velenja. Bend tvorijo štirje osebki, med katerimi je morda najbolj znan bobnar Morgoth, ki ga poznamo kot člana zasedb Cvinger, Cordura, Marax itd. A vsi štirje tvorijo močno celoto, ki stavi na tisti black metal, ki se je tako spopulariziral v drugi polovici devetdesetih let prejšnjega stoletja. Kholn so temačni in resnično surovi. Njihove vplive moč je najti tako v Mayhem kot Immortal, Marduk, Belphegor in še kje, od trenutno popularnega izraza ekstremnega metala pa se ločujejo predvsem v tem, da so precej bolj generični, kar ni nujno slabo. V svetu disonančne black metalske glasbe, katero utelešajo recimo Deathspell Omega in podobni, so Kholn nostalgičen pogled nazaj na leta, ko je – kot je nekoč rekel Fenriz iz Darkthrone – vsak bend, ki se je fotografiral v gozdu in imel corpse paint, dobil pogodbo z neko založbo. No, Kholn corpsepainta nimajo. V bistvu res ne stavijo na imidž, temveč samo na glasbo. Med komadi ne komunicirajo s publiko, samo šopajo iz komada v komad, kar je pristno, ni pa, vsaj iz stališča predstavljanja verjetno marsikomu neznanega benda, kaj pretirano efektivno. So pa ga žgali na polno, odigrali lepo število pesmi in po 32 minutah brez besed zapustili oder.

Sledili so danski death metalci Baest, ki predstavljajo prvenec Danse Macabre. Kvintet igra klasični evropski death metal, zvokovno stavi na skandinavsko šolo zgodnjih Entombed in Dismember s precej monotonim in neizrazitim krulečim vokalom. Zaradi slabšega zvoka na začetku niso prišli toliko do izraza, se je pa čez čas njihova zvočna podoba precej zjasnila in udarila z vso brutalnostjo. Bendu ni moč očitati statičnosti na odru, je pa res, da vokalist s konstantnim spodbujanjem publike na trenutke deluje precej vsiljivo in tudi neprepričljivo. So pa res dali vse od sebe in publika je sčasoma to tudi začutila generični death metal podobi navkljub. A jasno je bilo, da so vsi čakali na Abbatha.

Nekdanji vodja zasedbe Immortal, vokalist/kitarist Abbath, deluje pod svojim umetniškim imenom in s svojim novim bendom že nekaj let. Posneli so odlični prvenec, poimenovan preprosto Abbath, ki je izšel prek založbe Season Of Mist in ki v veliki meri res spominja na zapuščino kultnih Immortal, čeprav precej bolj zmožni glasbeniki res naredijo razliko v primerjavi s preteklostjo. Tokrat so na odru poleg Abbatha stali še novi basist neznanega imena, ki pa po videzu in igranju precej spominja na King Ov Hella, ki je bend zapustil nedolgo nazaj, poleg njega je kitarske strune drgnil še Silmaeth, za bobni pa je spet sedel nekdo, katerega v bendu Abbath poimenujejo zgolj Creature in katerega telo se v bistvu zamenja glede na čas in kraj igranja. Od prvega komada dalje pa je bilo jasno, da je kvartet z Abbathom na čelu uigran, pesmi pozna ''u nulo'' in je od prvega do zadnjega komada res dal vse od sebe. Mi pa smo dobili še en nepozabni Abbathov šov.

Če je Abbath lani na festivalu Metaldays zaslovel s svojo burkasto naravo in še posebej s svojim padcem, ki so ga ujeli telefoni publike, se je tokrat od zasedbe Kiss inspirirani zimski nesmrtni demon obnašal precej primadonično, saj je ves čas zahteval pozornost. Ali gre za šalo na lasten račun ali ne, niti ni pomembno – na trenutke je zaradi tega deloval kot … no, pač Abbath, na trenutke pa malce odbijajoče, arogantno. Je pa res, da se je na vse pretege trudil publiko pognati v gibanje. Dvakrat je celo odšel dol z odra in med publiko, kjer je igral kitaro in se norčeval iz mirno stoječih poslušalcev. Dostikrat je s svojo neverjetno mimiko skušal sprovocirati publiko ali v smeh ali v norenje, vsekakor pa se vidi, da je Abbath šaljivec, ko se povezuje program in popolni profesionalec, ko igrajo komade. Naj je šlo za komade, ki jih je izdal kot Abbath, ali pa za komade njegovega kultnega benda Immortal ter začasnega projekta I, so Abbath in ostali igrali prekleto dobro. Koncert je tako bil razgiban, saj so pesmi vseh treh Abbathovih izrazov bile pomešane med seboj, vsekakor pa je bilo dobro videti, da ljudje niso prišli samo zaradi pesmi od Immortal. Na koncu koncev je tudi njegov zadnji material, ki ga je izdal pod svojim imenom, res dober. Bend je igral več kot uro, nam postregel s 14 pesmimi in se nato poslovil. Naslednje leto pa se bodo verjetno vrnili z novim albumom, čeprav ni dvakrat za reči, da se bo Abbath Sloveniji, vsaj glede na majhno število ljudi, ki so obiskali koncert, za nekaj časa ognil.

Fotke: Hana Slapar

twitter facebook