reportaža
Skupina deluje kot enovita entiteta, katere glasba je več kot le vsota njenih sestavnih delov, saj se razrašča v vseobsegajočo, izjemno polno in kinematično zvočno krajino.
V obdobju, ko je poletna festivalska sezona v polnem zagonu in v tednu, ki je nabit s pestrim koncertnim dogajanjem, vsekakor ne gre spregledati Jazz festivala Ljubljana. Eden izmed fokusov tokratne, že 55. edicije festivala, je bila Norveška. Država, ki je v samem vrhu svetovnih izvoznic nafte, zemeljskega plina, polenovk in black metala, se lahko ponaša s plodovito jazz sceno in drugimi impro, eksperimentalnimi in obrobnimi muzikami. Med bendi, ki so na letošnjem festivalu zastopali norveške barve, je bila tudi inštrumentalna skupina Jaga Jazzist, ki je v sredo, 2. julija, nastopila v ljubljanskih Križankah.
Jaga Jazzist je devetčlanska zasedba, ki letos obeležuje že dvajset let ustvarjanja in deluje pod okriljem kultne založbe Ninja Tune. V skupini se je tekom dveh desetletij zamenjalo več kot dvajset glasbenikov, ustvarjalno jedro pa ves čas ostajata brata Lars in Martin Horntveth. Njeni člani sodelujejo v različnih glasbenih projektih, kar nedvomno vpliva na edinstven in eklektičen zvok Jaga Jazzist, ki v sebi združuje prvine eksperimentalnega rocka, elektronske glasbe in jazza. Skupina muzicira s celim arzenalom inštrumentov, ki vključuje električne kitare, bas, bobne, vibrafon, saksofone, klarinet, trobento, pozavno, tubo, prečno flavto, Fender Rhodes, sintetizatorje in druga elektronska zvočila.
Bend se je v debelo uro dolgem koncertu osredotočil predvsem na material s svoje zadnje plošče One-Arm Bandit (2010), zaigral nekaj starejših komadov in premierno predstavil tudi povsem svežo skladbo Starfire s prihajajočega novega albuma. Nastop Jaga Jazzist je nabit z dogajanjem in je paša za oči in ušesa. Je živahna medigra glasbil in slogov, kjer se mehka in nežna zvočnost pihal, trobil in vibrafona sreča z elektronskimi teksturami in kitarskimi distorzijami. Njihova glasba je živ, včasih razposajen, včasih melanholičen, večplasten in kompleksen preplet raznovrstnih zvočnih podob. Skupina deluje kot enovita entiteta, katere glasba je več kot le vsota njenih sestavnih delov, saj se razrašča v vseobsegajočo, izjemno polno in kinematično zvočno krajino. Koncert je doživel svoj vrhunec ob zaključnih skladbah Music! Dance! Drama! in Touch of Evil, ki sta srednje poln avditorij Križank dvignili na noge. Bend se je po kratkem premoru vrnil na oder in v dodatku zaigral še skladbo Oslo Skyline, ki jo je ob tej priložnosti karizmatični bobnar Martin v zahvalo občinstvu in festivalu prekrstil v “Ljubljana Skyline”. Čeprav bo jesen postregla še z vrsto zanimivih koncertov, lahko rečem, da je bil Jaga Jazzist vsekakor eden od koncertnih vrhuncev letošnjega leta.