recenzije

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

Sodom

Out of the Frontline Trench

hudic

Ne Ergo Dimittas

warkings

Reborn

gaerea

Unsettling Whispers

Challenger

Turned to Dust

Voidsphere

To Call / To Speak

Rammstein

Untitled

Fvneral Fvkk

Carnal Confessions

Korn

Nothing

banner
banner

recenzija

5. 5. 2013  Year Of No Light - Vampyr  (Music Fear Satan Records, 2013)
Tistim, ki pa vam skupine kot so Nadja ter Thisquietarmy predstavljajo notranje zadovoljstvo pa bo Vampyr definitivno dogodivščina, katero ne boste pozabili.

Pogled na naslovnico marsikoga zmrazi. Je enostavna, temačna in pa prekleto mrzla in že iz tega stališča nekako lahko sklepate, kaj boste prejeli pri omenjenem albumu (objem negative).

Ampak gremo po vrsti (kot po navadi).

Year Of No Light smo že predstavili v lansko letni recenziji, kjer so si album delili z ''one man'' bendom Thisquietarmy.

Čeprav so začeli Year Of No Light, kot povsem povprečen post metal akt, so se skozi čas izoblikovali in v svojo glasbo vključevali še ogromno ostali zvrsti kot so doom metal, drone, black metal, post rock, … skratka žanre, kateri se nekako dobro ujamejo z žanrom post metal.

Tokrat pa so se odločili ubrati povsem novo pot in sicer se bolj osredotočiti na filmsko glasbo oz. predstaviti film skozi sluh in ne vid.

Kot ste razbrali iz naslova albuma gre za film Vampyr, nemi film Carla Dreyerja iz leta 1932, kjer se je slika bolj ''zibala'' kot pa glasba sama.

In zakaj točno Vampyr?

Verjetno zaradi tega, ker omenjena skupina verjetno ne bi mogla igrati glasbo za film Ameriška pita in ostalih bore malo smešnih ameriških komedijah (se bolj najdejo v črno belih filmih -  žanr grozljivk).

Sedaj pa vprašanje, kako se Year Of No Light obnesejo v ''filmu''?

Poglejmo.

Otvoritveni skladbi so se odločili dati ime Generique, kjer takoj prejmemo nekakšen uvod v celoten album (film). Je hladna in pa ima močan vpliv drone žanra.

Dobre dve minuti čistega mrzlega objema teme. Mogoče bo marsikdo dobil asociacijo na kolaboracijo med Locrian ter Horseback, kjer si je igranje precej podobno (mogoče je prej omenjena kolaboracija bolj svetla – pozitivna) in atmosfera tudi.

Precej obetavno.

Kjer se konča Generique pa se nadaljuje vse skupaj pod imenom Courtempierre, ki pa samo nadgradi predhodnika in sicer v drone/film sceni. Poslušalec takoj začuti nekakšen zaplet (kot v filmu) oz. prvi korak v zaplet.

Je sprehajanje iz scene v sceno, kjer pa tudi vsak poslušalec dobi prvi vtis od albuma.

Recimo nadaljevanje albuma dodobra popestri tudi poslušalčeva domišljija (odvisno od posameznika), npr. pri skladbi Meurtre, nekako ''začutite'' prisotnost mrtve osebe (se pravi v našem primeru vampir) in potem takoj za Meurtre pa preide v Deuil, kjer pa se vsi zavedamo, da gre za negativno silo imenovano Vampyr.

Album se odvrti v 72 minutah samega straha, hlada in pa podoživljanje filma (odvisno če ste si film ogledali v nasprotnem primeru si ga lahko ogledate na Youtube kanalu).

Absolutno ni priporočljivo za tiste, ki ne morejo zvečer zaspati po ogledu grozljivk.

Vampyr ni ravno poslastica za vsakogar in dvomim, da bo večina od vas si zadevo praktično tudi poslušala.

Tisti, ki drone ter eksperimentalno glasbo ne obožujete niti ne razmišljajte o poslušanju, ker vam zadeva ne bo prinesla nobenih glasbenih potešitev oz. jo boste ''skurcali''.

Tistim, ki pa vam skupine kot so Nadja ter Thisquietarmy predstavljajo notranje zadovoljstvo pa bo Vampyr definitivno dogodivščina, katero ne boste pozabili.

twitter facebook