recenzije

Paradise Lost

Obsidian

Black Tears Of The Fallen

Nephilim at Your Doorstep

Marax

The Witch

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

banner
banner

recenzija

25. 11. 2011  Vigilance - Steeds of Time  (Haliaetum Records, 2011)
''Temeljni pomen izraza Vigilance je budnost, pojem, katerega si postojnska heavy/speed štirica ne le prisvoji, pač pa ga kar pooseblja.''

Vigilance, itak. Odlično ime za heavy metal bend, ki se kar ponuja stiliziranemu kockastemu logotu in vpitju na koncertih. Da ne omenim epskega prizvoka, ki buri domišljijo z asociacijami na Rim, pogum, nenazadnje celo vojno. Vendar pa se v imenu skupine skriva nekaj drugega, kar se pojavi le v povezavi z njihovo glasbo. Govora je namreč o temeljnem pomenu besede, iz katerega izvirajo ostale asociacije. Temeljni pomen izraza Vigilance je namreč budnost, pojem, katerega si postojnska heavy/speed štirica ne le prisvoji, pač pa ga kar pooseblja.

In ravno to naredi EP Steeds of Time tako svež. Glasbeno namreč ne gre za recikliranje bombastičnega, risankastega heavy metala, kot se dotična zvrst v svoji posodobljeni različici zadnje čase najuspešneje predstavlja. Pozna sedemdeseta in zgodnja osemdeseta so na Vigilance očitno pustila največji vtis, saj je njihov slog heavy metala bolj surov in iskren, stiliziran ravno toliko, da ima identiteto, a zdaleč premalo, da bi ga označili kot ''gimmick''. Bolj agresivna, hitrejša plat materiala predstavljenega na Steeds of Time gotovo izhaja iz speed metala šole Tank/Venom/Exciter, medtem ko je velik del melodike nedvomno izposojen od bendov NWOBHM šole.

Rifaža je spevna in agresivna, dejstvo, s katerim se lahko ponaša vsaka posamezna skladba EP-ja. Razgibane bas linije odigrane s pravo mero občutka in tehnične spretnosti drvečim kitaram dodajo dodaten šus, saj odlično poudarijo posamezne trenutke rifov, včasih pa jih kar cele ženejo naprej. Bobni imajo podobno vlogo, obenem pa predstavljajo ritmično osnovo, ki v svoji natančnosti ne pojenja, obenem pa dobro poveže posamezna glasbila v zaključeno inštrumentalno celoto. S tega vidika skupina izpolni svoj cilj skoraj do potankosti, torej uspešno dopolni zvrsti metala začetka osemdesetih s pomočjo učinkovitega mešanja vplivov in odlično izvedbo. V prihodnje bi od Vigilance sicel bila zaželjena še nekoliko večja raznolikost med skladbami, v skladu z njegovim očitnim napredkom pa gre frontmana Jakoba spodbuditi k nadaljnjemu uresničevanju njegovega pevskega potenciala.

Pravzaprav edina pomanjkljivost EP-ja pa je sam zvok, ki je nekoliko suh in ne izbruhne takoj iz zvočnikov tako, kot rifaža kova Vigilance pač zahteva. To se najbolj odrazi pri bobnih, ki so očitno odigrani s solidno mero dinamike in poskočnosti (bobnar Tine Kaluža pri igranju kaže izjemno mero dobrega okusa, kar pomeni, da svoj znaten nivo tehnične spretnosti zna uporabiti, kjer je to potrebno), a le-to produkcija nekoliko zaduši, celo do te mere, da činele včasih zvenijo odrezano.

Vigilance pa so eden izmed tistih bendov, ki so na take reči preprosto rečeno pripravljeni, saj se nikakor ne zanašajo na tehnologijo, da bi jih nesla naprej. Komadi, kot se spodobi za heavy metal stare šole in mentaliteta, ki ne jebe tujih trendov, kvečjemu ustvari svojega. In obenem s svojo glasbo in nastopom postavi standard, ki ga ne bo lahko preseči in ki se ga še marsikatera skupina stare šole ne bi sramovala. Vigilance so minulih trideset let izkoristili preudarno, saj so se jasno odpravili na pot k temu, da dodobra izpilijo to obskurno sorto speed/heavy metala, ki jo budno spremljajo. Na plečih skupin, kot so Hellsword in Vigilance, stoji slovenski metal - strumno naprej z obzirom na tradicijo, metal, kot je bil sprva zamišljen, no bullshit.

twitter facebook