recenzije

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

Sodom

Out of the Frontline Trench

hudic

Ne Ergo Dimittas

banner
banner

recenzija

21. 9. 2014  XAXAXA - Sami Maži I Ženi  (Moonlee Records, 2014)
Je ljubezen in tisto, kar ti srce poželi že pri prvem poslušanju.

Makedonski skupek glasbenikov pod imenom XAXAXA se vrača v tretje z albumom imenovanim Maži I Ženi. Kot sami veste XAXAXA niso novinci na naši strani, ker jih tako rekoč spremljamo že od samega začetka ustvarjanja oz. od prvega albuma Tango Revolucioner iz leta 2011.

Nikoli jih nismo izpustili iz rok, kaj šele izpred oči, ker so kot majhni otroci, ki jih ne smeš nikoli prenehati spremljati, ker nikoli ne veš kaj bo njihov naslednji korak….

Ampak, da bo malce bolj jasno o čem govorim, so vam za začetek v pomoč spodnje povezave, ki vam bodo malce bolj zbistrile vpogled v skupino.

Tango Revolucioner:

http://www.profanity.si/recenzije/tango-revolucioner

Siromašni I Bogati:

http://www.profanity.si/recenzije/siroma%C5%A1ni-i-bogati

Intervju:

http://www.profanity.si/intervjuji/makedonski-val%C4%8Dek-spreminjanja-generacij-ter-politike

Kot razvidno, gre za povsem domačo skupino, ki nam je vse prej kot tuja.

Album št. 3 Sami Maži I Ženi me preseneti enako, kot me presenetil Siromašni I Bogati, pri katerem je bil razviden korak naprej oz. korak v nepredstavljivo dobroto ob kateri se močno občuti napredek v stas ''odraslosti'' in objem melanholije skozi melodije post HC žanra, ki ga obdaja indie žalost.

Sicer album ne predstavlja nekakšnega ogromnega odstopanja, ker okvirno še vedno zasedba XAXAXA predstavlja novodobno verzijo skupin Husker Du, Dag Nasty kot tudi Rites Of Spring.

Album odpre skladba 2 Milioni Trkalački Kamenja, pri kateri je recimo zadevo okvirno identična predhodnim izdajam, ampak se občuti prestop v malce bolj počasne ritme, kot tudi se vokalno bolj dotika spevne žalosti, katero spremljajo temu primerna besedila. Je uvodno nekakšna perfektna mešanica nostalgičnih ritmov, kot tudi novodobnih dodatkov, ki se v celoti prikaže, kot post HC perfekcija.

O prej omenjeni novosti lahko govorimo pri drugi skladbi Radio Motorika, poleg prepoznavnega igranja uvrščajo še nekakšen ''benjo'' zvok oz. nekakšen dodatek pri refrenskem delu, ki ga malce težko definiram, je pa precej poslušljiv oz. pride pri omenjeni skladbi super do izraza.

Iz mojega zornega kota pa stojim pri tem, da ko rečem, da je istoimenska skladba Sami Maži I Ženi definicija celotnega albuma.

Mogoče me prepriča tisti uvodni kitarski del, ki me glasbeno spominja na prvo odkrivanje post HC žanra in skupin, kot so Leatherface in Dag Nasty. Je glasbeno dovršena skladba, ki ne vsebuje vsega živega ampak samo majhno dozo melodične žalosti, za katero hrepenim.

Album se v celoti ne more primerjati z predhodniki, ker gre ponovno za korak v drugo obdobje, kar načeloma ne morem niti primerjati oz. se ne da med seboj ocenjevati, ker pri vseh treh XAXAXA izdajah gre za različna obdobja, ki jih po poslušanju posameznik lahko definira sam (če greste po logičnem ključu me boste razumeli, mladostno uporniški Tango Revolucioner, prehodno spoznavanje žalosti v starejšem obdobju Siromašni I Bogati ter album žalosti in spoznanja pri trenutnem Sami Maži I Ženi).

Kot pregovor pravi gre ljubezen skozi želodec, kar hipotetično lahko dojamemo tudi drugače, ker se ljubezen lahko definira tudi skozi glasbo, katera vstopa skozi sluh in preidemo v dejstvo, da te glasba, kot jo prizvajajo XAXAXA prevzame v fizični, kot psihični celoti…. Je ljubezen in tisto, kar ti srce poželi že pri prvem poslušanju.

twitter facebook