recenzije

Engulfed

Vengeance of the Fallen

Kryptonomicon

Morbid Return (EP)

Impalement

The Impalement

Nefarious Vermin

Elongated Misery

Ensanguinate

Entranced By Decay (demo)

Paradise Lost

Obsidian

Black Tears Of The Fallen

Nephilim at Your Doorstep

Marax

The Witch

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

banner
banner

recenzija

29. 5. 2013  Aosoth - IV: An Arrow in Heart  (Agonia, 2013)
Intrigantno!

Medtem ko eni študirajo in čakajo na novitete iz Skandinavije, se drugi prepustimo novim in  bodočim silam black metala iz držav, kot sta Nemčija in Francija. Znano je, da so Francozi vedno bili nekako posebni na področju stilov umetnosti – nekoč slikarstva, poezije in teatra, danes pa filma, fotografije in glasbe, s katero se bomo tokrat ubadali.

Če pogledamo sedanjo skandinavsko black metal sceno, posebej specifična je Finska, lahko opazimo eno vrv, za katero se drži njihov stil ustvarjanja black metal glasbe in s tem se razlikuje od drugih. Enako je tudi s Francijo, čeprav je toliko bolj izraženo in nagnjeno k eksperimentiranju z raznimi ambientalnimi, avantgardnimi kompozicijami, iz česa izhajajo dobro znani Blut Aus Nord, Deathspell Omega, Peste Noire in Aosoth. Slednji so na 5. studijski plati IV: An Arrow in Heart svojo eksperimentalnost posvetili tipičnemu zvoku Blut Aus Nord kitar, ampak na svoj, toliko močnejši način.

Spomnim se, ko je na sceno stopil pojem „hipster black metal“ in nekdo, ki je očitno totalno nepriseben, je v ta koš dal skupino Blut Aus Nord in cela horda ovac je to sprejela. Zato vas moram opomniti, da če že poslušate in imate radi black metal, bodite kritični do razvoja celotnega žanra, ker Blut Aus Nord ne morejo res biti nič drugega kot Blut Aus Nord, francoska black metal skupina, ki eksperimentira in ustvarja lasten unikaten zvok. Ker, če je Blut Aus Nord moderen vesoljec, oblečen v piflarska oblačila in serje okoli z „meditacijo svetlobe“, potem je nekaj podobnega tudi Aosoth.

Če si lahko zamislite temačno feminizirano obliko sile v panteonu Reda Devetih Angelov, kako naklada o modernizmu in misli, da je popila vso pamet sveta s temi očali na nosu, potem lahko kandidirate za papeža.

Vedno se posvečam neki plati kot celoti, a tokrat se bom posvetila vsakem komadu posebej. Menim da si ta plata to zasluži, saj nobena sekunda ni dolgočasna ali iritirajoča.

1. AN ARROW IN HEART – prvo, česar sem se spomnila, ko sem videla naslov plate, pa tudi prvega komada, je bil Skyrim in nenormalne Facebook manije ... Hm ja, to je to, internet ...

Koliko pussy zveni naslov komada, tako je glasbeno odličen. Torej, blazno! Čeprav sem bila zelo skeptična, ko sem slišala močan vpliv skupine Blut Aus Nord, sem se ustrašila, da ne bi bilo govora o čisti kopiji benda in stila. Tisto, kar me je prepričalo, da poslušam dalje in ne sodim takoj po eni prevladujoči podobnosti, je bilo grajenje atmosfere s tem specifičnim zvokom kitar – čisti trans, kar se dopolni pri 6. minuti komada, ki itak traja celo večnost. Trans in pomirjenost se povečata, telo se pomirja in dalje uživa v absolutno prevladujočem zvoku kitar, mimo katerih ne moreš. Včasih se mi je zdelo, da slišim samo njih, vokal pa je tukaj bil zgolj „za okras“. 

2. ONE WITH THE PRINCE OF A THOUSAND ENEMIES – Here we go – blast beats in klasika v nadaljevanju. Tisto, kar mi je padlo v uho, je bas, ki dopolnjuje, usmerja melodijo v ozadju 2 minuti. Sliši se – ne sliši se – priteguje pozornost – se izgubi v kitarah, bobnu – spet se pojavi in dopolni z blastom, neponovljivimi morbidnimi vznemirjajočimi melodijami kitar. Vokal – spet ga ne slišim in zaključujem, da ima tip popolno barvo vokala za take stvari. Če ga ne bi bilo, bi nekaj manjkalo, če pa bi bil nekoliko globlji ali višji, bi bil totalen poraz.

3. TEMPLE OF KNOWLEDGE – odličen komad za budilko! Začetek te takoj fukne pokonci, ostanek pa počasi zbuja, kot se spodobi. Bas, bas, bas ... spet! A sem samo jaz, ali nekdo res zna bas v rokah držati, kot se spodobi in da pri tem ne slišim nekih neumnih riffov? Zelo verjetno. Okultna atmosfera, trans in pekel – a rabimo še kaj v black metalu danes?

4. UNDER THE NAILS AND FINGERTIPS – precej boleč naslov komada, hehe.
Kitare dobijo novo obliko? O ja, nekaj zabavnega se zgodi – oriental sound na kitarah, medtem ko ni tipično, da toliko dinamike slišiš v enem black metal komadu. Norišnica!

5. BROKEN DIALOGUE 1 in 6. BROKEN DIALOGUE 2 – konec 5. komada (Under The Nails And Fingertips) je zelo nenavaden, nepopoln in ga prekine Broken Dialogue 1. Oba dialoga govorita o ... V bistvu sem nekaj časa rabila, da ''progruntam'' vse, kar pove in kako povezavo ima s celotno plato. Bilo bi definitivno preveč, če bi vam to tudi razkrila. ''Tricky'' zadeva.

7. RITUAL MARKS OF PENITENCE – severnoafriška tolkala. Nisem še omenila, ampak so prisotni v več komadih in več delih. Najdaljši komad plate: 14 minut in 14 sekund = popolna kompozicija. Zajame vse, kar se je dalo slišati v predhodnih kompozicijah, z izjemo dialogov.

IV: An Arrow in Heart je morbiden skupek unikatnih kompozicij, na trenutke netipičnih za black metal z ambientalnimi intermezzi. Liriko, katero niti ne opaziš, je seveda intrigantnega značaja, o čem govori, pa bo seveda najbolje, da ugotovite sami!

Avtor:
twitter facebook