recenzije

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

Sodom

Out of the Frontline Trench

hudic

Ne Ergo Dimittas

banner
banner

intervju

24. 6. 2013  Intervju: Veil Of Maya 
''Osebno ne verjamem v apokalipso, ampak če se zgodi, se pač zgodi in potem smo vsi mrtvi.'' (Marc Okubo, Veil Of Maya)

Ameriško zasedbo Veil of Maya bi lahko opredelili kot le še en deathcore bend, vendar temu ni tako. Sama skupina sodi pod okrilje Sumerian Records, ki je prepoznavnost pridobila z modernimi ekstremnimi skupinami, ki so tehnično podkovane (no, pa tudi z Asking Alexandria).

Veil of Maya trenutno imajo za sabo 4 celovečerne albume, pozornost so pridobili z drugim izdelkom The Common Man's Collapse, natančneje s skladbo It's Not Safe to Swim Today. Z vsakim albumom skupina pridno gradi na bazi oboževalcev, kljub temu da do večje prepoznavnosti še niso prišli. Izdelka [id] in Eclipse sta bila solidno sprejeta, a vendar brez posebnega pompa.

Na lanskoletni evropski turneji, ki je potekala novembra z August Burns Red in Devil Wears Prada, so se Veil of Maya ustavili na Dunaju, kjer si je kitarist, glavni pisec glasbe, Marc Okuba, vzel nekaj minut za Profanity in nastal je spodnji intervju.

Primož Novak: Pozdravljen Marc, Evropo ste obiskali že nekajkrat. Kako bi primerjal tokratno turnejo (z August Burns Red in Devil Wears Prada - op. P. N.) s prejšnimi evropskimi turnejami?

Marc Okubo: To je naša četrta evropsko turneja, ki je daljša. Vsak dan igramo pred veliko ljudmi, mnogi so nas na tej turneji spoznali, kar je dobra stvar. Tudi preostali skupini sta zelo zabavni in na turneji precej uživamo.

PN: Ok, verjetno te vsi to sprašujejo, vendar - Veil of Maya je znana skladba od Cynic. So vam Cynic glavni navdih, kljub temu da vaša glasba ne zveni kot Cynic?

MO: Cynic je za nas pomemben navdih, vendar »tančica Majev« je bila že stoletja nazaj. Gre za nekakšno naključje, ker imam res rad Cynic.

PN: Kakšen je vaš pogled na vse te teorije o koncu sveta, ki naj bi se zgodil 21. decembra 2012 glede na to, da ilustracije na vaših majicah zelo očitno napeljujejo na to? Tudi pri novem albumu Eclipse je nekako čutiti, kot da je vse skupaj vplivalo na vas.

MO: Osebno ne verjamem v apokalipso, ampak če se zgodi, se pač zgodi in potem smo vsi mrtvi. Našo skupino želimo odpreti raznim interpretacijam. Nekateri mislijo, da gre za apokalipso, drugi, da gre za fenomene ali nekaj drugačnega, znanstvenega.

PN: Eclipse je torej že vaš drugi album, ki je krajši od 30 minut. Si mogoče želiš ustvariti podobno mojstrovino, kot sta Reign Blood od Slayer ali Legion od Deicide?

MO: No, ugotovil sem, da če sta ta dva albuma krajša od pol ure, potem so lahko tudi naši tako kratki. Težava je tudi v tem, da smo stalno na turnejah in en teden po tem, ko ljudje slišijo naš album, bi že radi novega. Album je pravzaprav težko napisati in ustvarim jih recimo med turnejami, kjer je vsega skupaj časa recimo kak mesec, mogoče dva. Ljudje se pritožujejo, da je album kratek zaradi tega, ker mi je pač vseeno, vendar to ni res. Gre zgolj za pomanjkanje časa.

PN: Torej, če bi izdali dvojni album, bi bil celoten material na enem CD-ju?

MO: Če bi napisali dvojni album, bi imeli za konkretno uro in pol glasbe, ampak za to bi rabili kakšnih šest mescev, da bi lahko kaj takega ustvarili.

PN: Kako komentiraš naravni napredek skupine? Namreč na zadnjih dveh albumih, Eclipse in [id], je slišati, da ste začeli posegati tudi po vrlinah tehničnega death metala. Kitare med drugim spominjajo na Necrophagist. Ste postali boljši glasbeniki, bolj izkušeni?

MO: Ja, za začetek drži to zadnje, kar si omenil. Med drugim smo tudi našli svoj zvok, katerega bomo še naprej razvijali. V prihodnosti bomo želeli zveneti še naprej kot mi, vendar bomo vsekakor še kaj drugega poskusili. Tokrat smo skušali vpeljati malo več kinematografskosti s tem, da je več tihih predelov, več klaviatur, kar bo mogoče dalo sami glasbi boljši občutek.

PN: Kaj si pa misliš o trenutni sceni, če se tu ozreva na »djent« zasedbe, s katerimi vas primerjajo. Po drugi strani ste opredeljeni kot tehničen deathcore. Kam bi umestil Veil of Maya?

MO: Jaz recimo tistemu, ki nas ne pozna, preprosto rečem, da smo metal skupina. Mogoče tudi progresivni metal. Težko je nekomu razložiti, če je prej kot edino, kar ima več not, poznal Slipknot. Djent ne moremo biti, ker smo že bili skupina, preden je sploh prišlo do tega izraza. Nismo prišli do tega, da bi rekli: »Začnimo igrati djent!« Nikoli nismo na to pomislili in nadaljevali bomo z zvokom, ki smo ga ustvarili.

PN: Mogoče je najbolje, da rečeva kar ekstremni metal?

MO: Ja, to je kar v redu deskripcija.

PN: Z vsakim albumom ste pokazali nek napredek. Kakšen je vaš naslednji korak? Kaj si želite odkriti z vašo glasbo?

MO: Na tem delamo že zdaj. Želimo se izpostaviti večji množici, a obenem obdržati tisto, s čimer smo pridobili oboževalce. Našo glasbo želimo narediti prebavljivo glede na naš tehničen pogled.

PN: Lahko razkriješ, kaj je vplivalo na tvoje kitarsko igranje?

MO: V mlajših letih sta name vplivala John Petrucci iz Dream Theater ter John McLaughlin iz Mahavishnu Orchestra. Potem pa še Ron Jarzombek, Marty Friedman, Jason Becker, Allan Holdsworth. Veliko mojih prijateljev, katere sem mnogokrat vprašal za razne nasvete pri igranju kitare, je vplivalo name. Gre za kitariste, ki igrajo v The Faceless, Born of Osiris, After the Burial, Necrophagist. Tudi Periphery. Te ljudje so zelo odprti za kitaro.

PN: Med drugim pa ti kitaristi precej dajo na opremo.

MO: Hja, vsi so zmešani na Axe FX.

PN: Mi pa je zanimivo, da ti igraš na šeststrunsko kitaro, medtem ko so vsi drugi na sedem ali osemstrunskih kitarah.

MO: Kitaro imam uglašeno na drop B, s čimer pridem na isto kot s standardno sedemstrunsko kitaro.

PN: Ok, hvala za pogovor!

MO: Hvala tebi!

*Veil Of Maya bodo 2. 7. v Ljubljani nastopili kot predskupina avstralskih Parkway Drive.

Avtor:
twitter facebook