recenzije

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

Sodom

Out of the Frontline Trench

hudic

Ne Ergo Dimittas

banner
banner

intervju

3. 4. 2015  INTERVJU: Russian Circles 
Hočem, da bi naši komadi zveneli kot himne propadajočih, distopičnih držav.

Čikaška trojica, ki jim ustvarjanje glasbene ekvivalence izgubljenosti v vesoljski apokalipsi ni tuje, se v nedeljo vračajo na slovenske odre s katerimi so se že večkrat ljubili. Tokrat jih vabi Kino Šiška v svoja topla nedrja in v dobrodošlico so dobili nekaj vprašanj, da so lahko vadili svojo slovenščino. Preberite spodaj, kaj pravi njihov basist, Brian Cook.

Mitja Kralj: Poleg ostale glasbe, od kod črpate inspiracijo?

Brian Cook: Zavestno? Po možnosti nikjer. Podzavestno? Po možnosti od vsega okoli nas. Ne vem, če kdo izmed nas hodi v muzej ali pa gleda umetniške filme z namenom vžiganja muze za našo glasbo. Se dovolj drame zgodi v našem vsakdanjiku, ki nas vzpodbudi k ustvarjanju glasbe, ki jo imamo kot pobeg oz. za ventil.

Mitja Kralj: Kako se počutite ob poslušanju vaših zgodnejših stvaritev? Ali ste zadovoljni ali bi raje kaj spremenili?

Brian Cook: Vedno se najdejo kakšni detajli, ki bi jih lahko spremenili. Različen ton, različen način polnjenja zvočnega prostora. To pač pride zraven na teritorijih odraščanja kot posameznik in napredovanja kot glasbenik. Ampak splošno gledano sem zelo zadovoljen z vsemi našimi albumi.

Čeprav nas ne vidim, da bi v prihodnosti skušali reproducirati kaj smo naredili v preteklosti, čutim ponos do zgodnejših izdaj in se mi zdi, da so lepi prikazi specifičnih časov in lokacij naših življenj.

Teglin Srček: Piratstvo v glasbi. Kraja, način deljenja glasbo s svetom ali oboje?

Brian Cook: Podpiram deljenje glasbe. Ko sem bil še otrok, je bila ta dejavnost v obliki snemanja kaset s prijatelji. Všeč mi je bil ta proces in zdaj, ko pogledam nazaj, imam lepe spomine na to, kakšna intimna in zavestna dejavnost je to bila. Dal si svoj čas in trud v kaseto, da si jo potem lahko dal prijatelju.

Sicer še kar cenim trenutke, ko ti prijatelj pošlje posnetek, da ga poslušaš, čeprav sem manj nagnjen k temu, da bi poslušal nekaj mp3jev, kot pa recimo k poslušanju vinilke, CDja ali kasete.

O piratstvu pa imam drugačno mnenje. Sem oseba, ki se rad sprehodi do trgovine in si kupi albume. Še vedno mi je pri srcu infrastruktura underground glasbe, kjer ljudje sami izdajajo svoje albume, vodijo majhne založbe, neodvisne distroje in prodajajo stvari v majhnih, neodvisnih glasbenih trgovinah. Nikoli nisem bil oboževalec večje glasbene industrije in me ne bi motilo, če bi videl propad tega velikega poslovnega sveta hkrati pa nočem videti, da bi DIY skupnost, ki se je pojavila kot alternativa temu svetu, propadla.

Všeč mi je ideja pretakanja glasbe, ker to vidim kot orodje za spoznavanje nove glasbe in se lahko šele po poslušanju odločim, če bi ali ne bi kupil albuma. Prav tako mi je všeč priročnost tega, da mi je glasba vedno dostopna.

V osnovi raje poslušam plošče na svojem gramofonu doma. Kakorkoli, všeč mi je sistem, ki dopušča ljudem, da lahko delijo svojo glasbo, ali sami pridejo do druge, ampak niso mi pa všeč stvari kot so npr. PirateBay, ki je pač ogromna knjižnica glasbe, kamor jo ljudje odvržejo, da nato ostali brskajo med njo kot da nima nobene vrednosti.

Ne motijo me ljudje, ki dostopajo do glasbe na takšen način, ni mi pa všeč filozofija ljudi, ki so za spletno stranjo PirateBay, ki nakazuje na to, da neodvisni in DIY glasbeniki niso vredni nadomestila za svoje delo, kot da je vse samo digitalno smetišče. Zaskrbljujoča večina DIY glasbenikov že izgublja denar, ker pač sledijo svojim sanjam. Torej “všeč mi je ta neodvisni glasbenik, ampak sem mnenja, da ljudje ne bi smeli plačevati tistih 10€, da bi pokrili stroške nastajanja tega albuma, ki mi je tako zelo všeč” je kurčev odnos.

Mitja Kralj: Če bi naredili soundtrack za igro/film/karkoli, kakšna igra/film/karkoli bi to bil?

Brian Cook: Hočem, da bi naši komadi zveneli kot himne propadajočih, distopičnih držav.

Mitja Kralj: Zagotovo ste videli ogromno čudnih stvari na svojih turnejah. Kaj so bile najbolj odklonske in čudne stvari, ki ste jih doživeli?

Brian Cook: Turneje so veliko dolgočasnejše, kot si ljudje mislijo. Večino dneva porabiš tako, da strmiš v notranjost kombija, ostali del dneva pa porabiš tako, da strmiš v notranjost dvorane. Trudim se, da bi se spomnil vsaj ene “odklonske” izkušnje, ki sem jo doživel v svojih 20ih letih odkar hodim na turneje. Če bi bili na turneji z GG Allinom bi imeli marsikakšno zgodbico. Trenutno je najbolj dramatična stvar, kar sem jih videl, avto, ki je bil pred nami in ga je udarila strela. Postalo je zaslepjujoče belo, udaril je oglušljivi pok in gume na avtu so eksplodirale. No, pa videl sem par ljudi, ki so pomotoma spili urin. Nič takšnega.

Mitja Kralj: Kaj je najmanj pomembna stvar, kar jih veš?

Brian Cook: The Kansas City Royals so zmagali World Series pokal (ameriško prvenstvo v bejzbolu) leta 1977. Sicer me boli kurac za bejzbol, ampak sem se rodil v Kansasu leta 1977 in je iz nekega razloga to dejstvo ostalo z mano. Aja, pa če te zanima kaj o DIY hardcoru med leti 1993 in 1998 ti lahko pomagam. Tu je ogromno neuporabnega znanja.

Mitja Kralj: Potrebno je veliko žrtvovanja, da postaneš glasbenik. Kaj si moral žrtvovati?

Brian Cook: Finančno stabilnost, zdravstveno zavarovanje, redne obiske zobozdravnika in samospoštovanje.

Mitja Kralj: Kakšno hitrost v letu ima neobremenjena lastovka?

Brian Cook: Afriška ali evropska?

Mitja Kralj: Zmanjkalo mi je vprašanj. Sam se vprašaj nekaj in odgovori.

Brian Cook:
Q: Ali si prepričan, da je Hank naredil to na ta način?
A: Upam, da ne.

twitter facebook